صفحه اول     سیاسی     اقتصادی     اجتماعی     ورزشی     فرهنگی     تصویری     تماس با ما     تبلیغات     پیوندها     RSS  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 02:30   
  تازه ترین اخبار:  
 
 آخرین مطالب
  چرایی علاقه صرب ها به پوتین
  طرح ترور پوتین در بلگراد خنثی شد
  فرود اضطراری هواپیمای مسکو- دبی
  دیدار نتانیاهو و نخست وزیر رومانی
  اسلوونی همواره از برجام حمایت کرده است
  پوتین خواستار بالکانی باثبات شد
  عدم استقبال اروپا از نشست ضد ایرانی ورشو
  توزیع هزاران کپی از توافق با مقدونیه در یونان
  کوستوریتسا: باورهای دهه هفتاد را کم داریم
  سید حسن خمینی و شکست نشست ورشو
  سفر پوتین به بلگراد
  Dine Karşı Din
  عکس/ کلیسای آنتونیوس مقدس در بلغارستان
  خداوند به مثابه عاشق اول
  دیوار آلمان شرقی؛ آلمان غربی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28291صفحه نخست » جدیدترین اخبارپنجشنبه، 16 فروردین 1397 - 18:30
انتشار کتاب «فلسفه معاصر ایران» در ترکیه
  

با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در ارزروم و مرکز ساماندهی ترجمه و نشرمعارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب «فلسفه معاصر ایران» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در ارزروم و مرکز ساماندهی ترجمه و نشرمعارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «فلسفه معاصر ایران» توسط بهروز دیجوریان، به زبان ترکی استانبولی ترجمه و در 311 صفحه از سوی انتشارات «وصال» ترکیه چاپ و منتشر شد.

کتاب «فلسفه معاصر ایران» نوشته رضا داوری‌اردکانی، فیلسوف و متفکر معاصر کشورمان است. وی درباره واژه «معاصر» که در عنوان کتابش آمده است، گفته است: مقصود من از فلسفه معاصر، فلسفه‌ای است که در کتاب‌ها و دانشگاه‌هایمان در این دوران با آن سر و کار داریم. ما در دوران جدید، فلسفه را از اروپا گرفتیم. منظور من از «فلسفه معاصر ایران» این نبود که ما مکتب خاصی در فلسفه داریم؛ بلکه مقصودم این بود که فلسفه‌ای که به فرهنگ ما وارد شده است، چه بر سر ما آورده و ما چه بر سر آن آورده‌ایم.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: نوشتن درباره فلسفه معاصر ایران از جهات مختلف کاری دشوار است؛ زیرا صرف‌نظر از موانعی مثل حجاب معاصرت، به نظر نمی‌رسد که فلسفه زمان ما بنیه تاریخی استوار داشته باشد. البته در قرن حاضر، هم فلسفه اسلامی و هم در فلسفه جدید محققان و صاحب‌نظران نامداری ظهور کرده‌اند؛ اما صورت غالب فلسفه اسلامی بیشتر شرح آرای فیلسوفان گذشته و به خصوص فلسفه‌های ابن‌سینا و ملاصدراست. نکته مهمی که نباید از آن غافل بود، این است که فلسفه جدید و به خصوص فلسفه معاصر جهانی است و ما که تاریخ درخشان فلسفه داریم، باید بتوانیم در فلسفه جهانی شریک شویم. فلسفه معاصر ایران با این شرکت تحقق می‌یابد و این فلسفه هنوز تعین پیدا نکرده است. آیا می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک شاهد یک تحول فکری باشیم. اهل فلسفه ناگزیر باید به این آرزو امید ببندند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیینده ترین مطالب
  سفر پوتین به بلگراد
  سید حسن خمینی و شکست نشست ورشو
  طرح ترور پوتین در بلگراد خنثی شد
  چرایی علاقه صرب ها به پوتین
  دیوار آلمان شرقی؛ آلمان غربی
  عدم استقبال اروپا از نشست ضد ایرانی ورشو
  اسلوونی همواره از برجام حمایت کرده است
  خداوند به مثابه عاشق اول
  عکس/ کلیسای آنتونیوس مقدس در بلغارستان
  پوتین خواستار بالکانی باثبات شد
  دیدار نتانیاهو و نخست وزیر رومانی
  کوستوریتسا: باورهای دهه هفتاد را کم داریم
  توزیع هزاران کپی از توافق با مقدونیه در یونان
  Dine Karşı Din
  فرود اضطراری هواپیمای مسکو- دبی
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
کلیه حقوق محفوظ است؛ استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
info@iranbalkan.net
پشتیبانی توسط: خبرافزار