صفحه اول     سیاسی     اقتصادی     اجتماعی     ورزشی     فرهنگی     تصویری     تماس با ما     تبلیغات     پیوندها     RSS  
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 23:51   
  تازه ترین اخبار:  
 
 آخرین مطالب
  دفاع استدلالی خاتمی از حقوق فلسطینیان
  شناختنامه‌ی شاعران و شعر معاصر ترک
  ایران در بازارچه خیریه بوسنی
  هشدار بمب گذاری در یک مرکز خرید در بلگراد
  نگرانی اروپا نسبت به سن بازنشستگی در لهستان
  الهلال به دنبال هافبک سرشناس رومانی
  اختلاف بر سر نام جمهوری مقدونیه
  استانبول میزبان سران کشورهای اسلامی
  واکنش "ستاره استقلال" به پیشنهاد یونانى
  برنامه تشکیل اتحاد دفاعی اروپا کلید خورد
  رسوایی فروش سلاح‌های یونانی به عربستان
  عکس/ دو بانوی کروات با پوشش سنتی
  عکس/بزرگداشت داناایلوف بازیگر معروف بلغاری
  مالک آپارتمان ما/ طنزی از عزیز نسین
  عکس/بارش برف سنگین در کرواسی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25590صفحه نخست » کتابخانه ایرباپنجشنبه، 24 فروردین 1396 - 08:43
زندگی‌ام همه‌چیز من است
کریشتوف کیشلوفسکی
  

«زندگی‌ام همه‌چیز من است»، عنوان مجموعه‌ گفت‌وگوهایی با کیشلوفسکی است که با ترجمه  آنا مارچینوفسکا در نشر ققنوس به‌چاپ رسیده است. 

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از شرق، این کتاب شامل گفت‌وگوها و صحبت‌های شخصی کیشلوفسکی است که از منابع مختلفی گردآوری شده‌اند؛ از برنامه‌های تلویزیونی ضبط‌شده گرفته تا نوشته‌های دوستان و همکاران او که درباره کار و رابطه‌شان با کیشلوفسکی حرف زده‌اند و در نشریات و کتاب‌های مختلف به چاپ رسیده‌اند. در توضیح پشت جلد کتاب این توضیح داده شده که موضوعات فیلم‌های کیشلوفسکی مسائلی ساده و درعین‌حال بنیادی‌اند به‌‌طوری‌که هرکس به روش خودش با این مسائل کنار می‌آید. اما کیشلوفسکی در فیلم‌هایش نقاط دردناک این موضوعات را مانند جراحان می‌شکافد و با جسارت به عمقشان فرو می‌رود. اعماقی که شاید در نظر عده‌ای رسیدن تا آن‌جا دور از ذهن، خارج از دسترس یا کاملا غیرممکن باشد. این کار کیشلوفسکی نشان می‌دهد که خودش سخت درگیر این موضوعات بوده، و فقط به لمس‌کردن آن‌ها کفایت نمی‌کرده و به‌عبارت دیگر، از کنار مسائل حیاتی به‌سادگی نمی‌گذشته است. کیشلوفسکی در جایی از یکی از گفت‌وگوهای چاپ‌شده در این کتاب در پاسخ به سوالی درباره فیلم‌‌های مستند می‌گوید: «وقتی تازه کارگردانی را شروع کرده بودم هدفم فیلم مستند بود. جالب‌تر از فیلم‌های داستانی به نظرم می‌رسید و برایم اولویت داشت. آن‌وقت‌ها به ذهنم نمی‌رسید که دوربین می‌تواند آن‌قدر مضر باشد.

در آن زمان هنوز دوربین آن‌قدر سبک نبود که بشود با خود به همه‌جا بردش. ما مستندسازان فکر می‌کردیم که حق داریم وارد حریم خصوصی مردم بشویم. امروز می‌دانم که ما چنین حقی نداشتیم. همیشه مرزی هست که وقتی کسی از آن تجاوز کند، می‌تواند زندگی کسی را که از او فیلم‌برداری می‌کند، مختل کند. من یکدفعه از مسئولیت نتیجه فیلم مستند از زندگی یک انسان ترسیدم. علاوه‌براین، حقایقی هست که هیچ فیلم مستندی قابلیت منتقل‌کردنش را ندارد، مثلا نمی‌شود یک فیلم مستند در مورد عشق ساخت.» کیشلوفسکی در گفت‌وگوهای منتشرشده در این کتاب، درباره موضوعات مختلفی مثل ارتباطش با بازیگران فیلم‌هایش، سینمای مستند و داستانی، موسیقی فیلم‌هایش، ارتباطش با خبرنگاران و منتقدان، سینما و تأثیرگذاری‌اش بر جامعه، ایدئولوژی و... صحبت کرده است. در پایان کتاب نیز تصاویری مختلف از کیشلوفسکی به‌چاپ رسیده است.

زندگی‌ام همه‌چیز من است

کریشتوف کیشلوفسکی

ترجمه: آنا مارچینوفسکا

نشر ققنوس

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیینده ترین مطالب
  یونان برخی جزایر خود را تخلیه می کند
  اظهارات روشنگرانه سفیر ایران در صربستان
  سفارت ایران در بلگراد بیانیه صادر کرد
  عکس/ ادی راما نخست وزیر آلبانی
  روحانی به ترکیه می‌رود
  انقلاب اکتبر به نفع ما بود
  عکس/بارش برف سنگین در کرواسی
  اجرای موسیقی ایرانی در مسکو
  اختلاف بر سر نام جمهوری مقدونیه
  پایان دوره آموزش زبان فارسی در استانبول
  عکس/ دو بانوی کروات با پوشش سنتی
  استانبول میزبان سران کشورهای اسلامی
  پوتین و اردوغان دیدار کردند
  نشست کمیته پارلمانی مجالس ایران و بلغارستان
  رسوایی فروش سلاح‌های یونانی به عربستان
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
کلیه حقوق محفوظ است؛ استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
info@iranbalkan.net
پشتیبانی توسط: خبرافزار